In de afgelopen jaren heeft de wereld een sterke digitalisering doorgemaakt. Ook bij Kuiper Verzekeringen was dit een belangrijk vraagstuk. Zo was het Excasso traject een papieren proces: veel documenten moesten geprint worden en fysiek van handtekening worden voorzien, voordat een betaling kon plaatsvinden. Er was duidelijk behoefte aan een slimme, digitale oplossing.
“In eerste instantie gebruikten we Excel, maar al snel beseften we dat er een betere oplossing moest komen. Dit leidde tot ons contact met DDi en de introductie van de Excasso app. Na goede afstemming over onze werkwijze, zijn wij gestart met de implementatie”, aldus Wieger Klijnstra.
De Excasso app voert automatisch controles uit en biedt de schadeboekingen ter goedkeuring aan. Controles worden automatisch uitgevoerd op basis van boekingsgegevens en de informatie over de klant, waarbij op fraude-indicatoren wordt gecontroleerd. Bovendien bepaalt de app welke boekingen moeten worden gecontroleerd, door wie en met welke frequentie. Enorme voordelen ten opzichte van het papieren proces en veel minder foutgevoelig.
Dankzij deze digitalisering is het risico op zoekgeraakte controlebriefjes en onvolledige afhandelingen verleden tijd. Op alle boekingen worden automatisch de controles uitgevoerd, wat onze financiële afdeling aanzienlijk veel tijd bespaart. Bovendien biedt de app een duidelijk overzicht van de status van boekingen die nog op goedkeuring wachten, wat zorgt voor meer controle en inzicht op de schade afdeling.
De voordelen zijn duidelijk zichtbaar voor Kuiper Verzekeringen, Wieger Klijnstra: “Door claims te verwerken via de app hebben we enorme efficiëntiewinst geboekt en aanzienlijk veel tijd bespaard. Voorheen besteedde de schadeafdeling en financiële administratie veel tijd aan handmatig en administratief werk, maar nu hebben we deze taken geautomatiseerd.”
De volgende stap is het automatiseren van de verwerking van binnenkomende schademails, waardoor de schadeafdeling nog meer efficiëntie en tijdsbesparing zal realiseren!