De afgelopen periode hebben we veel stappen gezet voor de migratie van EKP naar Klantmap.
Voor een succesvolle migratie hebben we een gedegen voorbereiding getroffen met onze klanten. Waaronder zaken als welke kantoren gebruik gaan maken van de Klantmap en welke gegevens bij het kantoor en de agent horen. We hebben samen met onze klanten checklists doorlopen met detailgegevens, welke zaken moeten worden getoond in Klantmap bijvoorbeeld, maar ook rondom wijze van inloggen. En we hebben alle benodigde kantoorgegevens opgevraagd, inclusief kantoorfoto, logo en favicon.
Met al deze gegevens op zak hebben we een team ingericht voor het uitvoeren van de technische en visuele zaken, die we in sprints hebben uitgevoerd. We hebben hiervan een overzichtelijke planning gemaakt, waarin we de voortgang transparant en concreet delen met stakeholders.
Nu worden de eerste stappen gezet om EKP gefaseerd en gecontroleerd te gaan uitschakelen. We starten met een testkantoor waar we de impact inschatten van het uitschakelen van EKP. Voor de test bespreken we wanneer we de knop gaan omzetten en begeleiden ze hier nauwkeurig bij. We houden hier resources achter de hand om respons bij de klanten op te vangen.
Momenteel draaien we al bij 30 kantoren, waarbij er 25 van deze klantmappen in de laatste twee maanden zijn opgeleverd naar tevredenheid van onze klanten!
Jeroen Kersten van CVB over onze samenwerking: Wij hebben de afgelopen maanden intensief met AWI opgetrokken om de Klantmap bij een aantal van onze co-volmachten uit te rollen. We kregen de gelegenheid om mee te denken. En door de korte lijntjes kon er snel geschakeld, en waar nodig, bijgestuurd worden.
En ook na deze migratie blijven we innoveren, op onze roadmap staan daarom onder andere:
- Ontsluiting andere bronnen
- Laagdrempelige mutaties
- Verdere integratie met AWI Connect
- Koppelen aan CRM tooling
Wil je meer weten over deze migratie of wat de Klantmap voor jouw organisatie kan betekenen?
Neem contact op met Nik Becker via nik.becker@awisoftware.nl