De telefoon staat roodgloeiend, je mailbox stroomt over en de schadeformulieren stormen binnen. De hagelstorm in juni 2023 staat ons allemaal nog vers in het geheugen: in de eerste week na de storm kwamen er al meer dan 12.000 meldingen binnen bij verschillende verzekeraars.
Zulke enorme pieken zorgen voor vertraging in de afhandeling, want mailboxen lopen over en behandelaren zitten tot over hun oren in het werk. Door de inzet van digitale hulpmiddelen versnel je dit proces aanzienlijk: laat schadedossiers aanmaken, taken klaarzetten en zorg voor een snelle afhandeling van je schade-uitkeringen.
Wanneer een schademelding binnenkomt en de eerste controles zijn uitgevoerd, ga je aan de slag met dossiervorming: de benodigde informatie en documenten opvragen om het dossier volledig te maken. Om alle informatie compleet te krijgen wordt er nogal wat heen-en-weer gemaild tussen jou, de klant, de tegenpartij en/of derde partijen over de inhoud van de schade.
Tegenwoordig zijn veel behandelaren al op weg geholpen wanneer binnenkomende mails automatisch worden gekoppeld aan het juiste schadedossier. Hier zijn al ruime tijd verschillende technieken voor op de markt, zoals bijvoorbeeld het RPA-platform.
Maar stel je eens voor dat je direct meekrijgt wát je hebt ontvangen. Bijvoorbeeld: mails met meerdere documenten in de bijlage. Inzicht in welke documenten dit zijn, en wat de volgende handeling is die van jou als behandelaar wordt gevraagd.
Wist je dat het inpact.ai platform modellen heeft getraind die context van mails én documenten volledig begrijpt? Slimme AI-modellen die een classificatie afgeven voor het type werk dat nu van jou als behandelaar wordt gevraagd en die aangeven wat voor stukken je hebt ontvangen. Zo word jij verlicht van administratieve taken en kun jij je focussen op de inhoud van complexe schadedossiers.
Wanneer je na inhoudelijke behandeling van een dossier concludeert dat jouw klant recht heeft op uitkering van een bepaald bedrag, maak je afhankelijk van het soort schade één of meerdere boekingen aan.
Wist je dat de Claims app je ook ondersteunt op het gebied van compliancy bij boekingen en excasso’s? Vanuit het Werkprogramma Risicobeheersing worden strenge eisen gesteld, waarbij je zaken grondig en aantoonbaar moet controleren. Hierbij word je liever automatisch op de hoogte gesteld wanneer zaken extra aandacht verdienen. Denk aan eventuele hits op UBO-, FISH- en compliancy checks. Of een notificatie wanneer binnen korte periode meerdere uitkeringen aan dit IBAN zijn gedaan. En checks op royementen: is de polis inmiddels geroyeerd en valt de schadedatum dan voor of na de royementsdatum?
De Claims app zorgt dat jij volledig compliant bent en geeft jou focus terug op de essentiële zaken: de complexe schadedossiers. Meer weten? Neem contact op via info@inpactsolutions.nl.