In vorig artikel gaven we een update over de migratie van EKP naar Klantmap, en op maandag 13 mei was het zover.
Na een periode van ontwikkelen was het tijd om het eerste kantoor van EKP (Eindklantportaal) over te sluiten naar de Klantmap. Voordat deze omzetting uitgevoerd kon worden, is met de betreffende volmacht overlegd zodat we een planning konden maken.
Vanuit het kantoor kregen we een lijst eindklanten aangeleverd die gebruik maakten van EKP. In totaal zo’n 2500 eindklanten.
Met het activeren van de Klantmap, is direct het inloggen op het EKP geblokkeerd. Er is een landingspagina geplaatst op de EKP-pagina, die is voorzien van een gepersonaliseerde tekst die uitleg geeft hoe je gebruik kunt gaan maken van de Klantmap. Inclusief een link naar de nieuwe Klantmap pagina.
De gebruikers zijn via een bulkmail uitgenodigd om zichzelf te registreren voor Klantmap. Na de verificatie die gedaan wordt door de gebruiker zelf, heeft de gebruiker direct toegang tot de Klantmap. Het gehele registratieproces wordt door de gebruiker zelf gedaan, zonder tussenkomst van een adviseur.
In de eerste 2 dagen hadden meer dan 750 gebruikers zichzelf geregistreerd voor Klantmap. En dit aantal blijft groeien. De gebruikers hebben zoals zij gewend zijn toegang tot de polissen, facturen, het schadeverleden en beschikbaar gestelde documenten.
We zetten snel door en zijn inmiddels bezig met de volgende migraties!